پیام به همایش بزرگ داشت حکیم ابوالقاسم میرفندرسکی

30 11 2023 2443751 شناسه:

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: همایش بزرگ داشت حکیم ابوالقاسم میرفندرسکی و آموزش فلسفه و پویایی و نقش حکمت در جامعه با پیام آیت الله العظمی جوادی آملی و با حضور جمعی از اساتید و پژوهشگران حکمت و فلسفه در اصفهان (روز های چهارشنبه و پنجشنبه 8 و 9 آذرماه) برگزار شد

آیت الله العظمی جوادی آملی در این پیام با بیان اینکه جايي که خرد و حکمت و توحيد نباشد، کوری است، ابراز داشتند: مهم ترین عاملی که می تواند بشر را نجات بدهد حکمت و جهان بینی توحیدی است.

ایشان اظهار داشتند: برخی انسان ها، اصلاً فکر نمی کنند که آیا مثل یک درخت هستند که بعد از مرگ هیزم می شوند یا مثل یک مرغی اند که بعد از مرگ، از قفس آزاد می شود؟! هیچ به فکر مرگ نیستند. هیچ! نشانه اش همین جریان غزه است. بیش از چهل شبانه روز دارند کودک کشی می کنند. حکمت و فلسفه آمده و گفته که انسان، تو یک موجود ابدی هستی و برای همیشه هستی. چون برای همیشه هستی باید فکر ابدی داشته باشی و گروهی که پرچمدار این فکر هستند اولاً انبیا و اهل بیت(علیهم الصلاة و علیهم السلام) هستند بعد شاگردان اینها. علما شاگردان اینها هستند اما شاگردها فرق می کنند بعضی می گویند دنیا را چگونه آباد می کنیم؟ بعضی می گویند چگونه آباد بکنیم که به آخرت برسیم؟ حکما از همین قبیل هستند که هم خودشان دنیا را آباد می کنند هم آخرت را.

ایشان اظهار داشتند: کار شما بزرگواران خردمندان و حکمت ورزان اصفهان و اندیشوران این است که این مکتب را احیاء کنید که بشر را آن علوم وحیانی اداره می کند.

دانلود فایل تصویری

دیدگاه شما درباره این مطلب
أضف تعليقات

چند رسانه ای