Responsive Image

مقالات و یادداشت ها

نباید از فراوانی اختلاف در اندیشه ها، هراسی داشت / بشر باید خود را به مرز اندیشه و منطقه عقل برساند

24 04 2024

حجت الاسلام و المسلمین استاد مرتضی جوادی آملی در یادداشتی با عنوان «غایت اندیشه» که در مجله نقد اندیشه، چاپ گردیده درباره اصل اصالت تفکر و مرزاندیشه و منطق عقل بیان می دارد: امروزه بزرگترین موانع تفکر، عملگرایی و سبکسری است.

یادداشتی از حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی: جامعیت وجودی حضرت زهرا(س)

01 01 2024

بازنشر یادداشت حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی در تشریح شخصیت والای حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها

بازنگاری نظریه علم دینی آیت الله جوادی آملی (همراه پاسخ به برخی شبهات)

15 08 2023

تعارض علم و دین، یکی از موضوعات همچنان بحث برانگیز، در میان پژوهشگران عرصه دین است.

فلسفه حکومت در عصر غیبت از منظر حکمت متعالیه

24 07 2023

در این نوشتار فلسفهٴ حکومت در عصر غیبت با رویکرد سیاست متعالی از منظر حکمت متعالیه تبیین می.شود. سیاست زیرمجموعهٴ حکمت عملی و عمق و وسعت حکمت عملی مرهون رشد و عمق حکمت نظری است و حکمت متعالیه به عنوان وسیع.ترین و عمیق.ترین جریان حِکمی، سیاست متعالی را ارائه می.دهد.

بررسی نقش طلّاب جوان در مجموعه تحوّلات حوزه

24 07 2023

تبیین نظریه ی علم دینی حضرت آیت الله جوادی آملی

24 07 2023

توانمندی های حکمت متعالیه در امر سیاست

24 07 2023

دلالت‌های حاکمیت فقه بر سیاست خارجی دولت اسلامی

24 07 2023

مدیریت دانش دینی (دین بنیان): طرح مسئله «مدیریت دانش» در «تمدن دینی»

24 07 2023

در بیست سال اخیر، مطالعاتی با نام «مدیریت دانش» شکل گرفته و ظرفیت های نظری و عملی آن آشکار شده است. با معرفی این مسئله، در جستجوی پاسخی برای این سؤال هستیم که آیا می توان به نحو مطلوب از تجربه های دانش مدیریت در تأسیس میان رشته های جدید، مانند مدیریت دانش برای تمدن دینی نیز بهره برداری کرد و رشته...

معرفت عرفانی و معیارهای ارزیابی آن

24 07 2023

حوزهٴ ادراك بشر بسيار گسترد ه است ؛ به گونه اي كه از نازل ترين دركهٴ ادراك، كه شناخت حسي است، تا عالي ترين درجهٴ معرفتي را كه دانش خاص و معصومانه ٴ وحياني است ، شامل مي شود. بدين رو بشر توان حضور در تمامي عرصه ها را به قدرت الهي دار ا است .

— 10 آیتم به ازای صفحه
نمایش ۱ - ۱۰ از ۲۲ نتیجه

تازه های خبری

- قوت و غنای حکمت متعالیه ـ جلسه 6

- آیت‌الله جوادی آملی هرگز دانش خود را بر قرآن تحمیل نکرد

- دیدار جمعی از فعالان قرآنی بصره با استاد مرتضی جوادی آملی

- سخنرانی استاد مرتضی جوادی آملی در همایش سیره امام کاظم (ع)؛ مقاومت و استکبار ستیزی

- ترجمه، پل ارتباطی معارف اسلامی با جهان امروز / تأکید بر جهانی‌سازی فرهنگ قرآنی و...

- توجه ویژه آیت‌الله جوادی آملی به هاشمی رفسنجانی

- صندوق قرض‌الحسنه اسراء؛ الگویی برای تعهد و پیشگامی در خدمت‌رسانی / ارتقای جایگاه...

- مراسم سومین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (ره)

- مراسم ترحیم مرحوم آیت الله سید محمدعلی شیرازی در قم

- قوت و غنای حکمت متعالیه ـ جلسه 5

- ظرفیت های ملی وفاق ملی / باید بتوانیم منافع ملی را هدف قرار دهیم / هرآنچه را که با...

- دیدار رییس مجلس علمای شیعه اروپا با استاد مرتضی جوادی آملی

- نقش علم دینی در زندگی / این علم سبک زندگی انسان را به سوی زندگی فقیهانه، عارفانه،...

- دیدار دانشجویان دانشگاه امام حسین علیه السلام با استاد مرتضی جوادی آملی

- موضوع «حجاب» یک مسئله فرهنگی و علمی است / باید با نظام علمی به صورت علمی برخورد...

- تعاملات بنیاد بین‌المللی اسراء با دانشگاه علوم انسانی روسیه شکل می‌گیرد

- دیدار استاد مرتضی جوادی آملی با رئیس شورای مفتیان و رئیس اداره دینی مسلمانان روسیه

- برگزاری نشست منطقه‌ای جایزه جهانی امام خمینی در مسکو / پیام امام به گورباچف،...

- سخنرانی استاد مرتضی جوادی آملی در مسجد خاتم الانبیاء مسکو

- تبادل‌ نظر صاحب‌نظران در مسکو درباره ابعاد اندیشه امام خمینی

- برگزاری نشست منطقه ای جایزه جهانی امام خمینی با موضوع تبیین و ترویج گفتمان پیشرفت...

- ​​​​​​​لزوم هدفمندی پژوهش‌ها برای حل مسائل جامعه / فقه باید پاسخگوی مسائل روز باشد

- قوت و غنای حکمت متعالیه ـ جلسه 4

- لزوم ارتقای مباحث فقهی برای پاسخگویی به نیازهای روز جامعه

- سخنرانی استاد در روز شهادت حضرت زهرا علیها السلام، در آمل

- فاطمیه دوم؛ سخنرانی استاد مرتضی جوادی آملی در مسجد امام حسن عسکری تهران

- روایت خاص فرزند آیت الله جوادی آملی از ایشان / رونمایی از حاصل ۴۰ سال تفسیر در...

- نشست تخصصی روز فلسفه و حکمت در شهرستان آمل برگزار گردید

- گزارش تصویری؛ بیست و پنجمین مجمع عمومی اعضای مجمع عالی حکمت اسلامی و چهاردهمین...

- قوت و غنای حکمت متعالیه ـ جلسه 3